Rozpoutala se nelítostná pivní válka

  • 13.3.2019
  • pivovar.cz

Každá firma se snaží najít díru a trhu a tu zaplnit svými produkty. A to tak, aby na tom vznikl co nejvyšší zisk dané společnosti. V nejlidnatější zemi Afriky, Nigérii, jedna taková díra existuje, a tak se nadnárodní společnosti vrhají doslova po hlavě tuto díru zaplnit. Jsou totiž přesvědčeni, že je zde maximálně nevyužitý potenciál, v oblasti prodeje piva. Ukázalo se, že v Nigérii je více než polovina občanů mladších třiceti let. Současně výzkumy zjistili, že zatímco Nigerijci vypijí ročně maximálně 9 litrů piva na osobu, jeden Jihoafričan dokáže za rok vypít v průměru až 57 litrů piva, a proto by se místní i zahraniční pivovary měly začít mnohem více snažit a tyto mladé obyvatele pivem co nejvíce zasytit. Místní odvětví je proslulé zejména skupinou Nigerian Breweries, která nabízí značky jako je Gulder, Star, či Heineken. Do války o vyplnění díry na trhu se však pouští také další obrovská společnost a tou je přímo sama Anheuser-Busch InBev. Tím by mohl být prozatím dosavadní monopol Nigerian Breweries naprosto poražen. Skupina Anheuser-Busch InBev zahájila válku tím, že otevřela nový závod na okraji Lagosu a uživatelům představila Budweiser. Tím dokáže naprosto konkurovat dosavadní kupované značce Heineken. Skupina se snaží zejména o získání přízně mladých obyvatel. Výrobci piva zahájily válku, díky které jsou mladým lidem dostupné mnohé koncerty, velké pivní akce, konané na souši i na zemi či spojení piva s módou. Pivovary k získání pozornosti využívají sponzorování různých akcí pro mladé a instalují obří reklamní panely. To vše konají proto, aby si jich mladí lidé všimli a začali pít jejich pivo. Současně hrají pivovary také na cenu a tu snižují, aby se stalo jejich pivo dostupnějším. Válka o pivo probíhá v souvislosti s nestabilní hospodářskou politikou a pivovary musejí překonávat mnohé překážky. Nigérie též není v úplně dobré kondici, jelikož je stále ovlivněna klesajícím trhem ropy.

Rozpoutala se nelítostná pivní válka