Pilsner Urquell: Drahý, ale světový!

  • 4.3.2019
  • pivovar.cz

Agentura Nielsen Admosphere učinila další zajímavý průzkum a tentokrát na téma pivo. Průzkum byl uskutečněn na konci roku 2018 a probíhal přímo mezi pivními spotřebiteli z České republiky. Ukázalo se, že více než 90 % internetových uživatelů nakupuje alespoň občas pivo, přičemž nejčastěji nakupují spotřebitelé pivo v létě.   Výzkum mimo jiné ukázal, že nejčastějším místem pro nákup piva je hypermarket či supermarket, zde nakupuje pivo na 93 % Čechů a pouze 23 % uživatelů kupuje pivo v místních menších obchůdcích. Co je však důležité, největší míru hraje při nákupu piva chuť, na základě které se o nákupu rozhoduje 55 % uživatelů a až poté hraje roli cena nebo kvalita tohoto alkoholického nápoje.   Současně výzkumy zmiňují, že lidé mají nejraději pivo ve skle, poté preferují plechovku a pouhých 7 % má rádo pivo z plastové lahve. Co se týče konkrétních značek piv, za světovou považují čeští spotřebitelé značku Pilsner Urquell. 74 % uživatelů je však přesvědčeno, že je tato značka piva příliš drahá. Přesně opačných výsledků dosáhla značka piva Kozel, která ukázala, že je vnímána jako značka nejvíce česká a za prodávanou cenu skutečně stojí.   Kvalitu z pohledu samotných spotřebitelů průzkumu si odnesl opět Pilsner Urquell, kterého lidé chápou také jako osvěžující nebo třeba je možné jej označit slovem speciální. Současně jsou lidé přesvědčeni, že je pivo značky Pilsner Urquell chutné nebo výjimečné.   Nálepku české pivo získaly i další pivní značky a to Svijany, Budweiser Budvar, Radegast, Gambrinus, Bernard, Staropramen, Krušovice či Březňák. Tato piva přitom čeští uživatelé nechápou vůbec jako drahé a označují je jako chutné, kvalitní či přímo osvěžující.   Český národ má pivo skutečně rád, svědčí o tom i fakt, že respondenti za pivo utratí v rámci jednoho nákupu kolem 120 korun a to skutečně není málo.  

Pilsner Urquell: Drahý, ale světový!