Češi milují pivo, léto patří nealkoholickým radlerům

  • 9.8.2019
  • pivovar.cz

Češi jsou zajisté velkými milovníky piv. Ovšem v posledních letech dochází k menší změně a lidé dávají přednost zejména nealkoholickým radlerům. To může být způsobeno například příliš teplým počasím. Kromě nealkoholického piva roste také spotřeba ležáků. Zájem po nich je v tomto teplém počasí skutečně velký. Regály v obchodech podávají jasnou informaci o tom, že je zájem především o piva v plechovkách. Poptávka po nich je mnohem vyšší než v minulých letech, a proto jsou pro konzumenty připraveny různé, zejména nové chutě. Lidé tak mohou kupovat nealkoholická piva s mátou, bezovým květem, okurkou, citronem či malinou. V nedávno provedeném menším průzkumu se ukázalo, že čistá nealkoholická piva nedopadla ani zdaleka tak dobře jako piva ochucená uvedenými novými příchutěmi. Z toho vyplývá, že Češi si dají raději klasické pivo, například ve stylu ležák, nebo sáhnou po osvěžujícím ochuceném pivu, třeba z limitované letní edice. Co se týče alkoholu, výzkum společnosti Nielsen z roku 2018 ukázal, že v prodeji vedou piva desítková, která se na prodeji podílí z celé poloviny. Přesto o piva tohoto typu zájem postupně upadá a do popředí se dostávají ochucená nealkoholická piva. Konzumenti jsou ochotni za tato piva utratit ročně více než 755 milionů korun. Nedávné výzkumy dále ukázaly, že ačkoliv stále převládají lahvová piva, je zřejmý zvyšující se zájem o piva v plechovkách. Méně žádaný je pak například plastový obal, který je oblíben pouze u 20 % uživatelů. Pivo ve vratném skle zakupuje více než 60 % uživatelů. Radlery jsou natolik oblíbené, že společně s klasickým pivem je ochotno je zakoupit celkem devět z deseti domácností. Jedna domácnost přitom za piva ročně utratí více než 3 000 korun českých. To znamená, že každá domácnost v průměru vypije 150 litrů piva. Ačkoliv je stále největší zájem o ležáky, zájem o radlery meziročně roste. Sezona radlerů je vymezena v období od května do září. Stále je tedy vhodný čas mít chuť na radlera a dopřát si jej třeba u vody.        

Češi milují pivo, léto patří nealkoholickým radlerům